Bukmacher Fortuna z 32% wzrostem przychodu kwartał do kwartału minionego roku.

Jeden z liderów polskiego rynku bukmacherskiego, czyli mająca czeski korzenie Fortuna (wiele lat temu funkcjonująca pod marką Profesjonal) kontynuuje dynamiczny rozwój na polskim rynku. Imponuje dynamika wzrostu, w Fortunie odnotowano ponad 30% wzrost przychodów kwartał względem analogicznego okresu w ubiegłym roku. Zakłady bukmacherskie Fortuna rosna także o 18% w obszarze własnych punktów naziemnych. Prezes Komarczuk informuje iż postawią na promocję AKO Bonusy oraz będą kontynuować promocję „Happy Hours’, która pozwala przy konieczności obstawiania zakładów akumulowanych nie płacić podatku obrotowego.

Wywiad z prezesem Komarczukiem.

Jak ocenicie pierwszą połowę 2019 roku w waszym wykonaniu. Udało się zrealizować wszystkie cele?

W pierwszym kwartale bieżącego roku zanotowaliśmy wzrost przychodów na poziomie 32% w porównaniu z analogicznym okresem w 2018. Jeszcze bardziej okazały był wzrost przychodów i liczby aktywnych graczy w kanale mobile, co pokazuje, że nasz produkt stoi na wysokim poziomie. Cieszy nas również zauważalny w wynikach badań rynku stały wzrost rozpoznawalności i świadomości marki, świadczący o udanych i efektywnie dyskontowanych inwestycjach sponsoringowych.

Czy w najbliższym czasie klienci mogą spodziewać się czegoś szczególnego z waszej strony?

Cały czas rozwijamy nasze produkty bukmacherskie oraz promocyjne. Niedługo w kanale online wprowadzimy znane z sieci stacjonarnej AKO Bonusy. Wraz ze startem nowego sezonu piłkarskiego ruszamy z programem regularnych promocji „Fortuna z Bonusem”, dzięki czemu nasi klienci, co tydzień, w prosty sposób będą mogli otrzymać dodatkowe środki na grę oraz nagrody rzeczowe. Będziemy również kontynuować Happy Hours, pozwalające podwyższać wygraną o 14%, rozszerzając je o kolejne dyscypliny sportu.

Przewidujecie kolejne ruchy na rynku sponsoringowym?

Koncentrujemy nasze działania sponsoringowe przede wszystkim na klubach piłkarskich. Podpisaliśmy umowę ze Stomilem Olsztyn i jeszcze jednym zespołem występującym w Fortuna 1 Lidze, który ujawnimy w najbliższych dniach. Udało nam się również przedłużyć współpracę z Rakowem Częstochowa, zyskując tytuł oficjalnego bukmachera i ekspozycję na stroju meczowym.

Jak oceniacie fakt, że na rynku pojawia się coraz większa konkurencja?

Większa konkurencja z pewnością wpływa na rozwój rynku. Staramy się podpatrywać rozwiązania proponowane przez konkurencję i reagować wprowadzając usprawnienia i innowacje w kluczowych obszarach naszej działalności.

Wasze stanowisko w stosunku do opłat za prawa do wyników?

Zgadzamy się ze stanowiskiem, że opłata za wyniki to kwestia wymagająca uregulowania i większej przejrzystości ze strony związków sportowych. Uważamy, że powinien zostać wypracowany odpowiadający realiom rynkowym mechanizm ustalania wysokości opłaty, który byłby satysfakcjonujący zarówno dla bukmacherów, jak i podmiotów organizujących wydarzenia sportowe.

Będziecie nadal inwestować w punkty naziemne?

Stacjonarne punkty przyjmowania zakładów Fortuny rozwijają się stabilnie, dzięki ciągłemu zwiększaniu jakości sieci i jej optymalizacji. W I kwartale 2019 roku zanotowaliśmy 18% wzrost sprzedaży w punktach własnych. Oznacza to, że inwestycja w ten kanał jest opłacalna.

Gdzie waszym zdaniem jest przyszłość zakładów bukmacherskich w Polsce – punkty naziemne, terminale do obstawiania, czy jednak sieć Internet?

Punkty naziemne wciąż są ważnym miejscem bezpośredniego styku klienta z marką w przestrzeni publicznej i uwiarygodniają bukmachera w oczach graczy. Ponadto zwłaszcza w czasie dużych wydarzeń sportowych obserwujemy wzrost zainteresowania zakładami w punktach za sprawą klientów chcących zachować anonimowość. Naturalnie jednak kanał online przez swoją dostępność, rozwój technologii oraz potencjał promocyjno-marketingowy będzie miał największe znaczenie dla regularnych graczy oraz osób, które wcześniej nie miały do czynienia z zakładami bukmacherskimi.

Jaki jest Wasz długofalowy plany?

Wyznaczamy sobie ambitne cele, dlatego z pewnością będziemy rozwijać naszą ofertę i produkty bukmacherskie, by zyskiwać przewagę nad konkurencją i przyciągać nowych graczy. Mamy nadzieję, że łącząc to z efektywnym marketingiem oraz wykorzystaniem posiadanych i nowych sponsoringów będziemy w najbliższych latach stabilnie rosnąć na polu biznesowym i wizerunkowym.

Źródło: Inter play

Podobne wpisy

Bonusowy pressing. Ekstraklasowa promocja Bonusowy pressing. Ekstraklasowa promocja Zasady promocji: • W dniach 18-19.05.2019 postaw 2 kupony o wartości min. 10 zł brutto każdy, zawierające c...
Promocja na Ekstraklasę: do przerwy 3:1 w Fortunie... Promocja na Ekstraklasę: do przerwy 3:1 w Fortunie W weekendowej kolejce Ekstraklasy nie brakuje interesująco zapowiadających się spotka...
Podwyższone kursy w eFortunie   Z okazji Black Friday bukmacher eFortuna przygotował dla swoich graczy ofertę promocyjną na Ekstraklasę i 1. Ligę. W ramach tej oferty gr...
Fortuna sponsorem skoków narciarskich   Zakłady bukmacherskie FORTUNA została sponsorem Polskiego Związku Narciarskiego i Polskiej Reprezentacji w skokach narciarskich. Z tego powo...
STS vs Fortuna, porównanie bukmacherów STS vs Fortuna Wybranie bukmachera u którego chcemy grać nie jest sprawą oczywistą. Każdy bukmacher ma swoje plusy, ma również też wady. Różnice są m...
Hazard może uzależniać. Fortuna, Lvbet, Forbet, Totolotek i Milenium to legalni bukmacherzy. Gra u nielegalnych grozi konsekwencjami prawnymi